Private husholdninger i Trondheim kommune kan bestille henting av grovavfall, uten ekstra kostnad. (Ordningen gjelder ikke for hytter eller for næringsvirksomheter.) I første omgang er dette et pilotprosjekt for utvalgte områder av Trondheim.
Vi henter avfallet på den avtalte datoen, vanligvis mellom kl. 07.00 og 14.00. Du kan bestille 2 hentinger i løpet av ett år (gjelder fra færste bestilling). Se veilederen for størrelses- og vektbegrensninger.
Ønsker du å avbestille henting?
Du må avbestille senest kl 11.00 dagen før vi skal hente. Du kan avbestille via en lenke i e-posten som bekrefter din bestilling, eller ved å ringe 917 54 000.
Avfallet må settes ved kjørbar offentlig vei, helst på egen tomt. Store lastebiler må kunne kjøre på veien. Bilen rygger ikke inn i smale gater eller kjører opp i innkjørsler. Er du usikker på hvor du kan plassere avfallet ditt, ta kontakt med Trondheim Renholdsverk.
Du må sette frem avfallet kvelden før vi skal hente, eller senest kl. 06.30 på selve hentedagen. Det må komme tydelig frem hva som skal hentes.
Du har selv ansvaret for avfallet frem til vi har hentet det. Det betyr bl.a. å beskytte avfallet mot vær og vind.
Trondheim Renholdsverks kundesenter
Besøksadresse: Heggstadmoen 53, 7080 Heimdal
Postadresse: Postboks 2380 Torgarden, 7004 Trondheim
Telefon: 917 54 000
Epost: kildesortering@trv.no